Härifrån kommer pengarna

Spana in hela årsredovisningarna

Antal medlemmar 2023

Vi anpassade verksamhetens kostnader

Vi genomförde en rad åtgärder och besparingar för att anpassa verksamhetens kostnader till det lägre medlemstalet som vi tyvärr hade efter pandemin. Exempelvis gjorde vi det här:

• Minskade antalet medarbetare på kansliet liksom antalet chefer och vi stöpte om vår träningsorganisation – utan att behöva säga upp någon.
  • Effektiviserade bemanningen på anläggningarna.
  • Minskade hyreskostnader genom att flytta kansliet till ett mindre kontor. Vi tog också beslut om att flytta F&S Hagastan till en ny lokal i samma byggnad under 2023. Vi beslutade även, med sorg i hjärtat, att avveckla vår anläggning i Kista, som under en följd av år inte kunnat bära sina egna kostnader

Investeringar

Under 2022 gjordes investeringar för 11,7 mkr, vilket var enligt budget, trots ökade byggkostnader. 6,8 mkr avsattes till byggnation, 3,9 mkr till träningsutrustning och 1 mkr till IT. F&S City renoverades och nyöppnade som sprillans nytt. I övrigt har Covid-19 tillsammans med omvärldseffekter påverkat verksamhetens investeringsmöjligheter.

Det här hände på anläggningarna