Nyöppning av F&S Hagastan

Den 5 juli slog vi upp dörrarna till ett sprillans nytt F&S Hagastan. En topprenoverad och modern anläggning med bland annat utökade öppettider, flexibel inpassering, stort fullutrustat gym, ny utrustning för nya träningsmöjligheter.

Uppfräschning av F&S Kungsholmen

Det blev en snygg entré med bättre översikt över in- och utpassering. Vi gjorde även uppdateringar av lilla gymmet med en satsning på nya kompletterande maskiner och en större uppdatering av ljudanläggningen i lilla salen samt gymmet. Dessutom lade vi nytt eller slipade golv, satte upp ny belysning, målade om och fixade ett rum för barnpassning.

Södertälje + Stockholm = SANT

Den 1 november blev vi en förening. Tillsammans blir vi en starkare förening och våra medlemmar får tillgång till ännu mer träning och flera anläggningar. Vi uppdaterade anläggningen med flexibel inpassering.

Investeringar på våra anläggningar

Senaste årens ekonomiska anpassningar har fortsatt påverkat verksamhetens investeringar. Ursprungsbudgeten uppgick till 14,1 mkr men med de besparingsåtgärder som genomfördes blev slutresultatet 8,4 mkr. 4,8 mkr avsattes till byggnation, 2,9 mkr till träningsutrustning och 0,7 mkr till IT.

Mer om ekonomin och 2023 i siffror

Andra uppdateringar och kompletteringar

All cardioutrustning byttes ut på F&S Sundbyberg och F&S Skrapan, de fick även någon kompletterande maskin.
F&S Solna och F&S Skanstull fick flera nya maskiner och en ommöblering för att möta medlemmarnas behov.
Vi gjorde även mindre kompletteringar av maskiner på F&S Farsta, F&S Abrahamsberg, F&S Orminge och F&S Sickla.
Och till mångas glädje kunde vi återigen öppna upp bastun!

45 år av rörelse, glädje och gemenskap

Den 11 maj var det 45 år sedan Friskis&Svettis allra första Jympapass gick av stapeln, då med en enda deltagare, och nu är vi nästa en halv miljon medlemmar över hela Sverige och utomlands. Dagen firades med festliga träningspass på våra anläggningar hela veckan. Heja oss alla!

Hur allt började