[Nyöppning av F&S City]

[Den 17 oktober slog vi upp dörrarna till ett sprillans nytt F&S City. En topprenoverad och modern anläggning med utökade öppettider, stort fullutrustat gym, ny utrustning och nya träningsmöjligheter.]

Friskis&Svettis City Stockholm gym
Friskis City Stockholm gym

Utökade öppettider på fler anläggningar

Vi ändrade bemanningen på anläggningarna och minskade receptionernas öppettider – men inte anläggningarnas öppettider, tvärtom! Fler anläggningar blev flexibla och fick utökade öppettider för att ge dig större möjlighet att träna när du vill. Nu kan du träna 05–24 söndag-torsdag och 05-21 fredag-lördag på nio av våra anläggningar.

[Investeringar på våra anläggningar]

Under 2022 gjordes investeringar för 11,7 mkr, vilket var enligt budget, trots ökade byggkostnader. 6,8 mkr avsattes till byggnation, 3,9 mkr till träningsutrustning och 1 mkr till IT.

Under året prioriterades en totalrenovering av F&S City, som finansierats tillsammans med fastighetsägaren. Vår äldsta anläggning F&S City, är nu en modern, tillgänglighetsanpassad träningsanläggning med stort inbjudande gym, föreningens första Multihall samt flexibel inpassering.

Under året har vi också investerat i ny cardio på F&S Svea. F&S Hornstull har fått nytt gymgolv och utbytt cardio. I F&S Sundbyberg har klätterväggen tagits bort och i stället har gymmet omdisponerats och utökats med en del nya maskiner. F&S Abrahamsberg och F&S Orminge har fått flexibel inpassering och F&S Orminge har dessutom fått delvis utbytt cardio.

Mer om ekonomin och 2023 i siffror

Mindre uppfräschningar

Fokus under året har varit att med så små medel som möjligt göra så stor skillnad det bara går. Slitna ytor har målats och många bastuaggregat, bastulavar, handfat, duscharmaturer och tvättmaskiner har bytts ut.