Friskis ❤ Feedback

Våra medlemsundersökningar visar att medlemmarna är mycket nöjda och att det finns en hög vilja att rekommendera oss till vänner och kära. Bra utbud, varmt välkomnande/bemötande och stor kompetens hos funktionärer och medarbetare är några av de områden som uppskattats mest. Vi är oerhört tacksamma för all återkoppling och ser fram emot att utvecklas tillsammans.

”Friskis&Svettis har brett utbud och är samtidigt opretentiöst och välkomnande.” /Daniel

Ledare som kör pass och text 1400 funktionärer

Tack alla engagerade ledare, tränare och värdar!

Under året bidrog drygt 1400 funktionärer med rörelse, glädje och gemenskap till medlemmarna. Vi rekryterade, utbildade och fortbildade även nya funktionärer och anordnade uppskattade träningsformsträffar, funktionärsmöten och Friskis&Festis - en stor inspirationsdag för alla funktionärer.

Hedersmedlemmar och Lasse Lind-stipendiat

På årsmötet utsågs Inger och Jan Olofsson samt Bobo Engström till hedersmedlemmar för satt de under många år gjort stora insatser för föreningen. Här kan du läsa motiveringarna.

Även Lasse Lind-stipendiet delades ut. Det är ett pris till den som visar extra stort engagemang för att förmedla Friskis idé om träning, gärna med koppling till musik. 2022 tilldelades det Loveina Hofwander Khans, Jympa bas och Cardio mix-ledare, med motiveringen:

För Loveina är varje sekund av musik viktig till varje rörelse. Hon delar sin musikkunskap och förgyller våra liv. Sådan är hon, så självklar att vi frivilligt sjunger med henne i allsång fast vissa av oss egentligen inte vågar. ”Fysik ska byggas utav toner” – och det är precis vad hon åstadkommer.

Digitalt årsmöte

Medlemmar gjorde sin röst hörd och var med och påverkade sin förening via ett digitalt årsmöte. Det togs beslut om 20 motioner och mötet tog en paus för att lyssna på hälsoexperten Anders Wallenstens föredrag Hälsogåtan.

Det här hände på årsmötet 2022