Nyöppning av F&S Sickla

Den 16 juni slog vi upp dörrarna till nya F&S Sickla. En modern anläggning med generösa träningsytor i ett våningsplan, topputrustat gym, spinsal, gruppträning, bastu och barnpassning. Anläggningen är tillgänglighetsanpassad och har obemannad inpassering för den som vill träna tidigt på morgonen eller sent på kvällen.

Mer om F&S Sickla

Gymmet F&S Sickla

Mindre uppfräschningar

Fokus under året har varit att med så små medel som möjligt göra så stor skillnad det bara går. Vi har målat slitna ytor, bytt ut ett antal bastuaggregat, återanvänt belysning från F&S Gärdet och monterat i F&S Ringens gym. Vi har även underhållit befintlig utrustning och bytt ut där det behövts.

Mindre investeringar än planerat

Under 2021 gjordes investeringar för 2,9 miljoner, vilket var mindre än planerat, på grund av det tuffa coronaläget. 2 miljoner avsattes till byggnation, 0,7 miljoner till träningsutrustning och 0,2 miljoner till IT. Vi har finansierat allt med egna medel förutom viss träningsutrustning som vi har valt att finansiera via banken.

Mer om ekonomin och 2021 i siffror

Skylt i gymmet med text "Vänta tills grannen är klar"

Vi anpassade verksamheten

Under året gjordes löpande anpassningar utifrån Folkhälsomyndighetens riktlinjer och pandemilagen för att kunna erbjuda träning på ett säkert sätt och bidra med rörelse, glädje och gemenskap till stockholmarna. Bland annat minskades maxantal på gruppträningen och schemat lades om för att minska trängsel vid in- och utpassering. Vi möblerade också om i gymmen för att skapa förutsättning att träna med avstånd och införde gymbokning för att säkerställa maxantalet.