Återgång till det nya normala

Den 9 februari hävdes de myndighetsrestriktioner som berört vår verksamhet och vi tog bort alla coronaanpassningar och kunde återgå till att öppna upp för ordinarie antal deltagare på passen och i gymmet. Det firade vi genom att bjuda in fler till gemenskapen. Alla medlemmar fick ge bort en veckas provträning när vi återigen kunde välkomna alla stockholmare tillbaka till oss för att träna tillsammans.

Medlemmar kom tillbaka och tränade inne igen

Uteträningen som ökat markant de två tidigare åren på grund av corona minskade. Istället kom fler tillbaka och tränade på våra anläggningar igen.

Antalet inpasseringar hamnade på totalt 2 250 337, varav 31% var till gruppträningen och 69% till gymmet.

Träningsnyheter 2023

Under året hade Multifys, Gyminstruktion, Gruppintroduktion och 10-12 åringar i gymmet premiär. Även Jympautbudet uppdaterades efter 44 år på tronen och en rad träningsnyheter för unga lanserades.

Allt om träningsnyheterna

Friskis Go - träning där du är

Under 2022 lanserades träningsappen Friskis Go. Med den breddade vi vårt digitala utbud och skapade möjlighet till hybridträning samt att träna var och när man ville.

– Friskis Go är en viktig pusselbit i en hållbar träningsrutin. Den är också ett bra verktyg i gymmet. Direkt i telefonen hittar du övningar, program och utmaningar som kan guida och inspirera, säger Magnus Strömberg, träningsutvecklare på Friskis.

Ny bokningsapp

Topplistan 2023

Populäraste gruppträningsformerna utifrån antal pass

1. Individuell träning