Ordförande Andreas Strömberg
"På ett sätt står vi rentav starkare än någonsin. Vi har visat oss själva och varandra att vi klarar av att ta oss igenom riktigt svåra utmaningar, tillsammans."

Och insatserna gav resultat. Vår ekonomi var mycket starkare i slutet av året än vi vågat tro. Vi växte i medlemsantal igen. Och vi lyckades genomföra stålbadet utan att medlemsupplevelsen försämrades – det visar våra återkommande enkäter bland medlemmarna.

På ett sätt står vi rentav starkare än någonsin. Vi har visat oss själva och varandra att vi klarar av att ta oss igenom riktigt svåra utmaningar, tillsammans. Vi vilar tryggt på det ideella engagemanget och en urstark idé om träning. Vi vet att rörelse, glädje och gemenskap hör ihop – det är tidlös kunskap. De insikterna gör att vi har all anledning att se ljust på framtiden.

De här styr föreningsskutan

Andreas Strömberg, ordförande och motionär

Är till vardags Näringspolitisk chef på Svensk Dagligvaruhandel. Gillar Friskis för att det finns något för alla!

Porträttbild Andreas

Vad är du mest stolt över från 2022?

Återigen är det, utan tvekan, föreningens alla medarbetare och funktionärer. Med gemensamma krafter har vi lyckats med stordåd trots svåra förutsättningar i omvärlden.

Anette Wagler, vice ordförande och motionär

Är till vardags VD för en varumärkes- och innovationsbyrå. Gillar Friskis för att det är en fristad för egentid och en plats för gemenskap.

Vad är du mest stolt över från 2022?

Kanske var 2022 tuffare än pandemiåren, då vi tillsammans med verksamheten fick ta hand om alla ekonomiska efterspel och en än mer orolig omvärld, som dessutom toppades av ett tufft samhällsekonomiskt läge. Men vi fortsatte ställa om, justera och optimera det som fungerade bra. Jag är så stolt över vår förening som så enträget och envetet kämpat vidare för att sticka ut som den samhällsaktör vi vill vara, och där vi fortsatt kan erbjuda en plats att hämta energi ifrån. I dessa tider behövs Friskis mer än någonsin!

Kajsa Värna, ledamot och ledare för Jympa och Multifys

Är till vardags chef för Verksamhetsstöd vid fackförbundet Vision. Gillar Friskis för glädjen, tillgängligheten och öppenheten. Och för träningsvärken!

Porträttbild Kajsa

Vad är du mest stolt över från 2022?

Att föreningen äntligen är på rätt väg tillbaka till ett normalläge efter pandemin. Vi har under året äntligen kunnat vara framåtblickande igen. Vägen åter har ställt krav på organisationens alla delar och inte kommit utan stora ansträngningar och, ibland, svåra beslut.
Porträttbild Malin

Malin Broman Lindfors, ledamot och ledare för Skivstång och Coreflex

Är till vardags bokslukare, innebandytränare, mamma och justitiesekreterare på Högsta domstolen. Gillar Friskis för att vi tar ställning för att träning ska vara inkluderade, tillåtande och öppen för alla.

Vad är du mest stolt över från 2022?

Jag är stolt över att vi som förening tog oss an utmaningen och kämpade stenhårt med att få tillbaka de medlemmar som under pandemiåren avstod från att träna. Friskis, och den möjlighet till träning, gemenskap och rörelseglädje som vi står för, känns viktigare och mer relevant än någonsin.

Porträttbild Tara

Tara Wahab, ledamot, tränare och ledare för Cirkelfys och Plaza

Är till vardags sakkunnig på Arbetsmiljöverket. Gillar Friskis för det breda träningsutbudet vi erbjuder och att alla är välkomna, vår samhällsengagemang och vårt inkluderande sätt som gör oss unika.

Vad är du mest stolt över från 2022?

Jag är stolt över alla våra anställda och funktionärer, för den högkvalitativa träning som vi erbjuder och för vårt samhällsengagemang.
Porträttbild Håkan

Håkan Andreasson, ledamot och motionär

Är till vardags pensionär med diverse styrelseuppdrag. Gillar Friskis för mångfalden som finns i föreningen.

Vad är du mest stolt över från 2022?

Att vi vågat satsa trots besvärliga tider.
Porträttbild Pia

Pia Ahlgren, ledamot och motionär

Är till vardags chef för BRM (Business Relationship Management) på IT på Tyréns. Gillar Friskis för att alla är välkomna och kan känna sig hemma, men också för att vårt utbud är så stort och varierat.

Vad är du mest stolt över från 2022?

Det fantastiska arbete som bedrivits i föreningen under 2022, av anställda och funktionärer trots tuffa förutsättningar, (postcorona, Rysslands invasion i Ukraina, energikris) som gör att fler börjar hitta tillbaka till oss. Samt att vi växer på ungdomssidan, vilket är glädjande med tanke på alla rapporter om ungdomars mående och stillasittande.
Porträttbild Anette

Anette Sand, ledamot och motionär

Jobbar som egen företagare inom fastighetssektorn. Gillar Friskis för det breda utbudet och för att det är till för medlemmarna själva.

Vad är du mest stolt över från 2022?

Att styrelse, ledning och funktionärer lyckats hålla ihop ekonomin under året, trots svåra efterverkningar av pandemin. Samtidigt har verksamheten utvecklats och tagit flera steg framåt.