Styrelsen vill komma närmare medlemmen

Styrelsen ska ta till vara medlemmarnas intressen och ansvara för föreningens övergripande riktning. En riktning är att växa och bli fler och det gör vi genom att komma närmare medlemmen, menar Andreas Strömberg som är ordförande.

Ett av målen och riktningarna som föreningen har är att växa och bli fler. Ett sätt att bli fler på är att öppna nya anläggningar. Under 2019 fokuserade styrelsen på att utarbeta och besluta om en ny etableringsstrategi. Strategin är att föreningen ska fortsätta att expandera. Dels i områden där vi inte är representerade – så kallade ”vita” fläckar i Stockholm. Dels finns en plan att etablera oss på nya sätt i områden där vi redan finns.

"Att finnas nära stockholmarna är oerhört viktigt för att träningen faktiskt ska bli av."

- Att finnas nära stockholmarna är oerhört viktigt för att träningen faktiskt ska bli av. Med vår nya strategi är förhoppningen att vi kommer få se mer blandade anläggningar där några är mer nischade och möter upp ett visst behov i ett visst område. Vi behöver prova nytt och testa oss fram. För fortsätter vi att göra saker på exakt samma sätt som idag, kommer vi inte att vara relevanta imorgon säger Andreas Strömberg.

Ett annat fokusområde för styrelsen var att aktivt arbeta med att införa ett insiktsdrivet arbetssätt genom hela verksamheten. Det innebär att beslut ska fattas baserat på bland annat kunskap, drivkrafter och behov om till exempel medlemmarna eller rörelsen.

- Genom vårt insiktsdrivna arbete kommer vi närmare våra medlemmar genom att vi får veta vad de vill, behöver eller tycker. Det innebär massa ny kunskap som är betydelsefull när vi förvaltar och utvecklar Friskis Stockholm för att fortsätta vara relevanta, nu och i framtiden. Och här har vi bara börjat, säger Andreas Strömberg.

De här styr föreningsskutan

Styrelsen består av 10 personer med en mängd olika kompetenser, utbildningar och erfarenheter. Men framförallt tio olika personligheter och en massa olika intressen och en och annan dold talang. Kolla in filmen för att veta vem som vill lära sig surfa och vem som skulle vara en Crème brûlée om hen var en dessert.

Andreas Strömberg, ordförande och motionär

Är till vardags head public affairs på IKEM - Innovations- och kemiindustrierna. Gillar Friskis för att det finns något för alla!

Reinhold Lennebo, vice ordförande och motionär

Är till vardags VD i Fastighetsägarna Sverige samt orienterare. Gillar Friskis för att vi har många bra och olika träningsformer med mycket rörelseglädje.

Anette Wagler, ledamot och motionär

Är till vardags VD för en varumärkes- och innovationsbyrå. Gillar Friskis för att det är en fristad för egentid och en plats för gemenskap.

Håkan Andreasson, ledamot och motionär

Är till vardags pensionär med diverse styrelseuppdrag. Gillar Friskis för den mångfalden som finns i föreningen.

Tara Wahab, ledamot och tränare

Är till vardags utredare på Folkhälsomyndigheten. Gillar Friskis för att alla är välkomna, och för att vi erbjuder parkträning gratis till alla!

Kajsa Värna, ledamot och ledare för Jympa bas och Familjejympa

Är till vardags biträdande förbundsdirektör/avdelningschef på Sveriges läkarförbund, och gärna till fjälls med familjen. Gillar Friskis för tillgängligheten, glädjen och öppenheten.

Pia Ahlgren, ledamot och motionär

Valdes in i styrelsen på årsmötet 11 april 2019. Är till vardags IT-projektledare på Svenska Röda Korset.

Malin Broman Lindfors, ledamot och ledare för Skivstång och Flex

Är till vardags bokslukare, mamma, telemarksåkare och kansliråd. Gillar Friskis för att vi är en förening som tar ställning för att träning inte ska motiveras av kroppsförakt, statusjakt, prestationshets eller ångest över att inte passa in.

Jens Wikström, ledamot och motionär

Valdes in i styrelsen på årsmötet 11 april 2019. Jobbar till vardags med affärsutveckling i Nordea och har en bakgrund i fastighets och IT-branschen. Gillar Friskis för det öppna och tillåtande klimatet. Det är härligt att se 80-åringar träna sida vid sida med 20-åringar!

Bengt Lyngbäck, verksamhetsrevisor och ledare för Spin och Rodd

Är till vardags konsult. Gillar Friskis för den rörelseglädje som finns i föreningen.