Moni och Nino Aletto på scen på Årsmötet
Rahda Maini

Nino och Moni Aletto - duon som skapar feststämning

Förra året gick Lasse Lind-stipendiet till tre färgglada personer. Dels en duo – Nino och Moni Aletto, ett äkta par som förutom att dela sex barn och ett liv tillsammans, allt som oftast även delar jympagolv. Motiveringen från juryn löd: Moni och Ninos jympapass förmedlar en tillåtande, familjär och jublande feststämning. Deras medryckande energi och goda humör gör att medlemmarna går från passen med breda leenden.

- Vi känner stor ära, stolthet och ödmjukhet över att ha blivit valda bland så många duktiga ledare till att få det här stipendiet. Och att det var just Lasse Lind som tog in oss i föreningen med öppna armar! Så för oss betyder Lasse Linds stipendiet otroligt mycket och bevisar att all tid som man lagt ner på det vi gör är uppskattad av motionärerna. Stort tack till Stockholmsföreningen och framför allt Lasse Lind som tog hand om oss när det var svårt. Vi är fortfarande så glada och lyckliga över detta, säger Nino och Moni Aletto.

Radha Maini - spinledaren med gränslös musik

Den andra stipendiaten var Radha Maini, en dedikerad spinledare med personlighet så färgglad att den även smittar av sig på musikvalen i hennes spinpass. Motivationen från juryn löd: Radhas val av gränslös musik från världens alla hörn har introducerat många motionärer till musik de inte lyssnat på tidigare och som får dem att ta i det lilla extra.

Om Lasse Lind-stipendiet

På årsmötet 2017 beslutades det att F&S Stockholm skulle instifta ett stipendium till minne av Lasse Lind, en sann Friskissjäl som bidrog till F&S Stockholms utveckling i närmare 25 år. Stipendiet delas varje år ut till två personer/grupper som arbetar för Friskis&Svettis idé och som vill sprida musik och träning i olika former.