Glad ung kille i gymmet.

Utdelning av första Lasse Lind-stipendiet

På årsmötet 2017 beslutades det att F&S Stockholm skulle instifta ett stipendium till minne av Lasse Lind, en sann Friskissjäl som bidrog till F&S Stockholms utveckling i närmare 25 år. Stipendiet delas varje år ut till två personer som arbetar för Friskis&Svettis idé och som vill sprida musik och träning i olika former.

På årsmötet 2018 delades det för första gången ut och mottagarna blev Claes Hybbinette (Spinledare) och Nanna Holte (Dansledare).

Medlemmarnas friskishistorier

”Bara lyckan att få vara där och känna energin”

Hej! Jag är en 35 årig sporttjej som haft det riktigt tufft fysiskt i ca 10 år. Två omgångar har jag suttit i rullstol och däremellan haft väldigt dålig balans och motorik. Idrottstokig som jag ändå är gav jag aldrig upp friskis&svettis för där är alla välkomna! Jag har stått på jympapass där jag knappt kunde följa med i en rörelse men bara lyckan av att få vara där och känna energin gjorde att jag mådde lite bättre! Idag är jag frisk och leder familjejympa! Friskis är lycka och frihet för mig. Där jag får en paus i livet och bara ha roligt! /Cecilia

”Jag rusade genom livet. Tills det tog stopp.”

Jag rusade genom livet och fortsatte "rusa" även i min träning. Tills något hände som satte stopp för det, och jag blev tvungen att ta det lugnt. I oktober 2014 testade jag ett cirkelgympass, gick sen hem och grät - grät för att jag var svagare än jag trott, och ingen balans hade jag heller. Nu drygt tre år senare har jag styrkan åter och balansakter på Bosuboll är mitt paradnummer. Tack Friskis! /Maria

”Friskis har gett mig möjlighet att passa in”

Som Amerikansk invånare, Friskis har gett mig möjlighet att passa in i samhället. Jag älskar leda pass, och min beloning är att se motionär som blir jättenöjda med sig själva efter en träningspass och sprudlar glädje. I love Friskis ❤ /Stacie

F&S Stockholm på sociala medier

Visst följer du väl oss i sociala medier? På Instagram, Facebook och Linkedin skildrar vi vilka vi är, vad som händer i föreningen och sprider rörelseglädjen digitalt. Häng på!

Det är lätt att gilla Friskis <3

Hjärtan, high fives och tummar upp. Under 2018 har vi överösts av fina kommentarer i våra sociala medier om allt från vår nya ordförande Andreas Strömberg till vårt Pride-deltagande och initiativet #nollkroppshets.

En tumme upp på det!

Tonårsinspiratörerna engagerar i sociala medier

Vår mest gillade bild på Instagram under 2018 blev inlägget med Tor och Simson, två av våra tillgängliga tonårsinspiratörer som finns i gymmet på flera av våra anläggningar för att tipsa och inspirera 13-18 åringar i träningen.

En riktig like-raket!

Direktmeddelanden för den som skyr telefon

Det ska vara lätt för dig att kontakta Friskis – oavsett om du föredrar telefon, mejl eller Messenger. Under 2018 hade vi över 180 konversationer med medlemmar via direktmeddelanden över sociala medier.

Hörs vi under 2019?