F&S Stockholm Byt förening
Logga inIn English
Lyssna
Byt förening
  • Friskis & Svettis logo
  • Bli medlem
  • Friskis & Svettis logo
  • Sök
  • Schema/boka
  • Bli medlem
  • Träning
  • Onlineträning
  • Här finns vi
  • Kontakt
    • Priser
    • Förnya medlemskap & träningskort
    • Öppettider
    • Ditt medlemskap
    • Företag
    • Bli funktionär
    • Jobba hos oss
    • Friskisindex
    • Inspiration
    • Om oss
    • Röris och Mini-Röris
    • Press
    • Byt förening
  • Logga inIn English
  • Sök
    Bli medlem Schema/boka
  1. Home
  2. Onlineträning

Frågor och svar om Friskis Go

Här samlar vi vanliga frågor och svar om Friskis Go-appen.

Vad är Friskis Go?

Friskis Go är träningsappen för dig som är medlem i Friskis. Med appens breda träningsutbud, tekniktips och övningar är det alltid enkelt att träna där du är.
Om du vill boka pass använder du fortfarande bokningsappen.

Hur får jag tillgång till Friskis Go?

Friskis Go ingår för dig som är medlem och ha ett giltigt träningskort. 

Ladda ner appen till iPhone här
Ladda ner appen till Android här

Du som inte bor nära ett Friskis eller bara vill träna online kan köpa ett Friskis Go abonnemang för 99 sek/mån här eller i appen.

Systemkrav

För att Friskis Go ska fungera krävs för mobiler
- iOS: iOS 11 eller senare och 5S eller senare modeller
- Android: Android version 5.0 eller högre

Och på webben:
- Alla moderna browsers

Hur loggar jag in?

I appen väljer du Stockholm i föreningslistan. Du loggar in med samma uppgifter som till bokningen, dvs din mejladress och lösenord. Lösenord är de sex första siffrorna i ditt personnummer, ÅÅMMDD, om du inte bytt.

Glömt lösenordet?

I appen finns funktionen Glömt lösenord. Där skickar du efter ett nytt lösenord. Eftersom du använder samma inloggningsuppgifter i Friskis Go som på bokningsidan/i bokningsappen så återställs lösenordet för alla ställena.

Jag inte kan ladda ner appen på min telefon

Börja med att se över din mobiltelefons operativsystem så att det är uppdaterat.

Varför är alla pass låsta/med hänglås fast jag är medlem?

Alla medlemmar med ett aktivt träningskort har tillgång till träningen i appen. Om träningen är låst/du får uppmaningen att betala trots att du har ett aktivt träningskort så beror det troligtvis på att du missat att välja Stockholm som förening innan du loggat in och då kan inte appen koppla ihop dig med vårt medlemssystem. 

Kommer jag åt Friskis Go via webben?

Du kan nå Friskis Go via www.friskisgo.se. Där hittar du gruppträning, resten av utbudet hittar du i appen. 

Varför behöver jag flera Friskisappar och vilken gör vad?

Friskis Go är appen för digital träning, som gör det enkelt för dig att träna där du är. Den kompletterar bokningsappen som du fortfararande behöver för att boka in pass på en anläggning. Apparna är fristående och behöver laddas ner separat. Det finns en direktlänk från Friskis Go till bokningsappen. 

Går de att se Friskis Go på annan skärm?

Med de flesta smartphone och moderna skärmar så går det ofta att skärmdubblera eller speglar dina aktiviteter på din smartphone. En del väljer att använda sladd mellan enhet och skärm. Sök på webben efter vilka möjligheter just din skärm har. Det finns inget stöd för Chromecast.
På www.friskisgo.se kan du spela gruppträningspassen även på webben tex på din dator. Övrigt innehåll och funktioner i Friskis Go kräver att du laddar ner appen.

Hur visas statistik för träning på en anläggning?

I dagsläget registreras alla gruppträningspass på en anläggning som 60 minuter, det ligger som ett önskemål till vidareutveckling framöver att få in den exakta tiden. Inloggningar till gymmet registreras inte automatiskt. Du kan lägga till din gymträning under Min Träning - Loggbok - Lägg till - Sök på Gym eller Styrketräning.

Vilka funktioner finns i appen?

  • Hem: här hittar du nyheter om appen
  • Träna: här finns pass, gruppträning, program, kurs&Utmaning samt Kunskapsbank. Klicka på det du vill göra, sätt igång träningen direkt eller planera in den till ett senare tillfälle.
  • Min träning: här syns dina aktiviteter om du följer ett program eller utmaning. I loggboken kan du planera och registrera träning. Under statistik ser du träning som du har loggat. Under Mina mallar kan du spara pass som du har loggat eller skapa nya mallar för pass tex ett styrketräningsupplägg.
  • Socialt: här kopplar du ihop dig med andra i appen, tex dina vänner, hitta grupper som intresserar dig eller skapa din egen grupp och bjud in till. Om du väljer så kan dina aktiviteter bli synliga för andra som kan kommentera.

Mer-menyn samlar:

  • Profilinställningar med dina personliga uppgifter. Här ställer du in vad som är synligt i appen och för vem
  • Notiser: Har du fått notiser så visas det på appikonen med en siffra, då vet du att du har notis att läsa.
  • Utmaningar: Skapa utmaningar för dig själv eller dina kompisar, gå med i existerande utmaningar.
  • Appar, tjänster och enheter: Koppla ihop Friskis Go med andra tjänster.
  • Abonnemang: för dig som har åtkomst i appen genom ett abonnemang, här kan du se och hantera dina abonnemang
  • Hjälpcenter: Har du frågor hittar du kontakt här
  • Knapp för kod: Har du en kod som ger tillgång till visst innehåll så skriver du in den här
  • Logga ut: Här loggar du ut från appen
  • Pushnotiser: När någon interagerar med dig i ditt konto så kommer pushnotiser. Tex när en kompis accepterar din vänfrågan eller när din coach skickar ut ett meddelande. Vill du stänga av notiser gör du det i din mobiltelefons inställningar  

Språk i appen

Innehållet i appen är på svenska. Om din telefon är inställd på norska så kommer menyer och viss informativ text visas på norska. För övriga språkinställningar så visas menyer och informativ text på engelska.

Hur fungerar ett Friskis Go abonnemang?

Friskis Go ingår för dig som är medlem och ha ett giltigt träningskort. Du som inte bor nära ett Friskis eller bara vill träna online kan köpa ett Friskis Go abonnemang här eller i appen. Det kostar 99kr/mån och löper på tills du avslutar det.

  • Betalning sker för 30 dagar i förskott.
  • Abonnemanget har ingen bindningstid eller uppsägningstid.
  • Du betalar med Visa eller Mastercard. Löpande kortdebitering sker var 30:e dag. Autogiro är inte möjligt.

Hur avslutar jag mitt Friskis Go abonnemang?

Information om ett köpt abonnemang hittar du i appen under Mer -> Hantera abonnemang.

  • Har du köpt ditt abonnemang i appen så avslutar du det i App Store eller Google Play.
  • Har du köpt ditt abonnemang i webbutiken på www.friskisgo.se så avslutar du det i Friskis Go-appen eller i webbutiken. 
  • Uppsägningen ska ske när som helst innan nästa dragning. När abonnemanget sägs upp avslutas alla kommande betalningar samma dag. Betalningar som redan gjorts återbetalas inte.
  • Det finns ingen ångerrätt på digitala produkter då det endast gäller för produkter man inte brukat. En digital produkt kan brukas så fort man får tillgång till den.

Kontakt för support och synpunkter

  • Frågor om medlemskap, träningskort, problem med att logga in: medlemsservice
  • Frågor, synpunkter och önskemål kring innehåll: onlinetraning@friskissvettis.se
  • Teknisk support: via Mer - Hjälpcenter i appen
Mood Image

Redo att börja?

Vi inspirerar dig att komma igång och får dig att trivas så att du aldrig vill lägga av. All träning ingår - 16 anläggningar, gym, gruppträning och online. Häng på!

Bli medlem
  • Träning
  • Onlineträning
  • Här finns vi
  • Kontakt
  • Priser
  • Förnya medlemskap & träningskort
  • Öppettider
  • Ditt medlemskap
  • Företag
  • Bli funktionär
  • Jobba hos oss
  • Friskisindex
  • Inspiration
  • Om oss
  • Röris och Mini-Röris
  • Press

Bli medlem

Vi inspirerar dig att komma igång. Och får dig att trivas så att du aldrig vill lägga av.

Bli funktionär

Engagera dig för att få fler i rörelse. Med Friskis gör du skillnad på riktigt.

Facebook Instagram Frågor&Svar Funknet
  • Behandling av personuppgifter
  • Cookies