"Idag behövs Friskis&Svettis mer än någonsin"

F&S Stockholms ordförande Andreas Strömberg tittar tillbaka på året som gått.
Läs hans krönika.

Andreas Strömberg, ordförande och motionär

Är till vardags head public affairs på IKEM - Innovations- och kemiindustrierna. Gillar Friskis för att det finns något för alla! Tycker att det roligaste som hände 2018 var föreningens 40-årsfirande samt att vi slog medlemsrekord och det viktigaste att vi öppnade i Solna samt manifestationen på Sergels Torg för #nollkroppshets. Ser fram emot att under 2019 se över var i Stockholm vi kommer öppna morgondagens anläggningar.

Reinhold Lennebo, vice ordförande och motionär

Är till vardags VD i Fastighetsägarna Sverige samt orienterare. Gillar Friskis för att vi har många bra och olika träningsformer med mycket rörelseglädje. Vi har något för alla! Tycker det roligaste som hände 2018 var att börja med Yoga och det viktigaste att antalet medlemmar i Friskis ökade. Ser fram emot att under 2019 jobba ännu mer med tillväxtstrategi – hur vi växer och får fler att röra på sig och må bra.

Anette Wagler, ledamot och motionär

Är till vardags VD för en varumärkes- och innovationsbyrå. Gillar Friskis för att det är en fristad för egentid och en plats för gemenskap. Tycker det roligaste som hände 2018 var träningskonventet Svettisdagarna i Globen och det viktigaste jobbet med medlemsinsikter. Ser fram emot att under 2019 förhöja medlemsupplevelsen ytterligare.

Håkan Andreasson, ledamot och motionär

Är till vardags pensionär med diverse styrelseuppdrag. Gillar Friskis för den mångfalden som finns i föreningen. Tycker att det roligaste som hände 2018 var strategimöten med styrelsen och det viktigaste att vi öppnade vår nya anläggning i Solna. Ser fram emot att slå upp portarna på ännu fler platser i Stockholm under 2019.

Tara Wahab, ledamot och tränare

Är till vardags utredare på Folkhälsomyndigheten. Gillar Friskis för att alla är välkomna, och för att vi erbjuder parkträning gratis till alla! Tycker att det roligaste som hände 2018 var att bli invald i styrelsen och det viktigaste att mångfalden inom föreningen ökade. Ser fram emot fler integrationsprojekt under 2019 och att få fler personer att engagera sig i föreningen.

Kajsa Värna, ledamot och ledare för Jympa bas och Familjejympa

Är till vardags biträdande förbundsdirektör/avdelningschef på Sveriges läkarförbund, och gärna till fjälls med familjen. Gillar Friskis för tillgängligheten, glädjen och öppenheten. Tycker att det roligaste som hände 2018 var öppningen av vår nya anläggning i Solna samt vår 40-årsfest och det viktigaste att vi fortsatte driva föreningen mot ytterligare 40 fina år. Ser fram emot att fler under 2019 får möjligheten att upptäcka oss och det vi står för, såväl på som utanför träningsgolvet.

Jan Olofsson, ledamot och ledare för Jympa soft och Seniorklubben

Är till vardags pensionär med diverse styrelseuppdrag samt VD för klubben Nordens Ljus. Gillar Friskis för att alla får vara med! Tycker att det roligaste som hände 2018 var Friskis 40-årsfiranden på våra anläggningar samt Münchenbryggeriet och det viktigaste att vi öppnade en ny anläggning i Solna. Ser fram emot att se Friskis fortsätta växa och utvecklas under 2019.

Malin Broman Lindfors, ledamot och ledare för Skivstång och Flex

Är till vardags bokslukare, mamma, telemarksåkare och kansliråd. Gillar Friskis för att vi är en förening som tar ställning för att träning inte ska motiveras av kroppsförakt, statusjakt, prestationshets eller ångest över att inte passa in. Tycker att det roligaste som hände 2018 var vårt deltagande i Prideparaden och det viktigaste att vi växte med 6000 medlemmar. Ser fram emot att under 2019 fortsätta utveckla Friskis så att fler får möjlighet att träna hos oss.

Bengt Lyngbäck, verksamhetsrevisor och ledare för Spin och Rodd

Är till vardags konsult. Gillar Friskis för den rörelseglädje som finns i föreningen. Tycker att det roligaste som hände 2018 var glädjen på Svettisdagarnas enkelspin och det viktigaste att vi ökade i medlemsantal. Ser fram emot att under 2019 vara länken mellan medlemmar och styrelsen för att utveckla medlemsnyttan.