Löpning distans

Löpning
I våra distanspass strävar vi efter att hålla ett jämt tempo under en bestämd tid eller sträcka. Vi strävar efter att du ska uppleva ett skönt flyt i din löpning. 
I webbschema/appen framgår vilket tempo det aktuella passet kommer att ha och även hur länge passet pågår. 

Finns även som softpass.

Löpning intervall

Vi inleder våra pass med uppvärmning, löpstyrka och löpteknik. Efter det blir det olika varianter av intervaller, där du själv väljer hur hårt du vill springa utifrån dagsform, ambitionsnivå och träningsbakgrund. Vi springer intervallerna på samma ställe och håller vi ihop gruppen även om vi springer i olika tempo. Passet avslutas med nedvarvning och dynamisk rörlighet.

Finns även som softpass.

Löpning Cross och Löpning Cross soft

I Löpning Cross och Löpning Cross soft blandas styrka i stationer med löpning. Det är ett pass med mycket träningskänsla och tempo.
Mellan stationerna är det förflyttning/löpning i ca 4 min i ett tempo kring 6-6.30 min/km. (På Soft är det gång eller lätt jogging mellan stationerna). 
Löpning Cross är enkelt, effektivt och varierat. Här har alla möjlighet att vara med utifrån sin egen nivå.

 

Cross

Kom igång med löpning

Ett tillåtande pass där vi växlar mellan gång och spring.
Perfekt för dig som vill komma igång och börja springa.

 

Våra tempon

6.30-7.30 min/km

För dig som har provat att löpträna, men inte riktigt kommit igång. 
Eller så är du van löpare som trivs i ett lugnare tempo.

5.30-6.30 min/km
För dig som är en van löpare. Här varierar vi också terräng, så backar kan dyka upp.

4.30-5.30 min/km
Du är van löpare. Kanske är du ute efter att förbättra din löpning och vässa din tid. 
Eller så gillar du att utmana dig lite tillsammans med andra.

 

Åldersgränser

Löpning Cross från 10 år med målsman
Löpning från 13 år utan målsman