Träning inne, ute och digitalt

I över 40 år har Friskis varit nästan synonymt med utomhusträning. Kort efter att Friskis startade föddes idén om att flytta ut gruppträningen till parker och grönområden. Under det senaste året har antalet utepass ökat lavinartat och gensvaret är fantastiskt. Parallellt har ett brett utbud av digitala träningspass utvecklats. Nu kan du variera din träning hemma, ute och på anläggning.

En riktig motivationshöjare

–  Att känna gräset under fötterna är en oslagbar träningsmotivation, så tveka inte att ta med onlineträningen ut. Och vill du ta paus från skärmen finns flera audios där du får pepp från tränaren direkt i lurarna. Med vårt utbud finns något för alla som vill höja pulsen och kanske samtidigt få lite egentid, säger Tina Uppfeldt, chef för träningsutveckling på Friskis&Svettis.

Friskis fem bästa sommartips

  1. Utflyktsträning. Kombinera en härlig utflykt med träning. Det kan vara cykling med dopp, dagshike med flera inplanerade stopp. Varför inte testa kajakfika eller sightseeing-jogg
  2. Semesterutmaning. Kom in i en bra träningsrutin och ladda upp din energi med rörelse. Ha till exempel som mål att gå minst 7000 steg varje dag eller träna 30 min varannan dag, hela semestern. 
  3. Morgonträning. Nu följer en tid då det är ljust tidigt och dessutom lite svalare än senare på dagen. Ett morgonpass online, ute eller på Friskis är bästa starten på en härlig sommardag. 
  4. Maxa sommarkänslan. Träning med extra sommarboost får en att känna livet i sig. Missa inte Frisks nya pass; Dans fusion summer edition eller Familjejympa sommar, kolla om det de finns i din förening.
  5. Vila om du behöver. Efter ett träningspass är det viktigt med återhämtning. Men det kan också vara så att sommaren är din tid att bara andas, låt den då vara det utan krav på prestation eller måsten.

Fler nyheter från Friskis