Bokningsinformation

  • På vår kundwebb kan du logga in och sköta bokning och avbokning av pass och instruktioner. Du kan även fylla på träningskortet, betala medlemsavgiften och mycket annat. I kundwebben klickar du på det pass du vill boka och får då upp en ruta med detaljerad information så som starttid, namn på ledare och hur många platser som finns tillgängliga. Är passet fullbokat kan du välja att ställa dig på reservlista.
  • Är det första gången du loggar in använder du ditt kortnummer (ink. nollorna, totalt 6 siffror men ej ES om du har äldre kort) eller den e-post adress du registrerat vid kortköpet som användarnamn.
  • Lösenordet är ditt födelsedatum, 6 siffror (ÅÅMMDD). Du kan ändra lösenord när du loggat in. Har du problem med inloggningen så vänder du dig till Friskis reception.
  • Tänk på att: Det är ej möjligt för dig med ett prova-på-kort/engångsträning att boka in dig på pass

Bokningsregler

  • Bokningar och avbokningar görs via hemsidan eller via appen.
  • Pass blir tillgängliga för bokning 5 dagar innan passtart från klockan 8.00 på morgonen.
  • Du får max ha 4 bokningar.
  • Du kan boka plats på ett pass fram till 30 minuter innan passtart.
  • Om du vill avboka ett pass måste du göra det senast 3 timmar innan passtart.
  • Du måste logga in senast 10 minuter före passet börjar, därefter blir platsen fri för drop-in. Är du sen och det finns plats kvar är du naturligtvis välkommen in på passet ändå och du får ingen varning. Tänk på att du måste klicka på "Boka"-knappen i inpasseringsdatorn för att få ut din biljett.
  • Är passet fullbokat kan du boka dig som reserv. Avbokas sedan en plats ges denna till första reserven, avbokas en till plats ges denna till andra reserven osv. Detta sker fram till 3 timmar innan passtart.
  • Om du är bokad på reservlista/väntelista och utöver det har 4 st. bokningar eller om du har en bokning som överlappar bokningen på reservlistan, kommer systemet automatiskt att plocka bort dig från inbokning på passet.
  • Betalning och bokning av gyminstruktioner sker via hemsidan eller i receptionen. Instruktionerna släpps 7 dagar i förväg. Medlemskap krävs ej, men registrering i bokingssystem nödvändig.

Boka via appen

Ladda hem Friskis&Svettis Eskilstunas app till din smartphone via App Store eller Play Butiken. Hitta rätt app genom att söka på "Friskis Eskilstuna" i App Store(iPhone) eller Play Butik(Android). Du loggar in med samma uppgifter som på hemsidan. Följ sedan anvisningarna.

Du är välkommen att kontakta oss på chatten via hemsidan, eller via telefon på 016-200 60 60 om du har några frågor.  Vi har även en medlemsdator att använda i receptionen.

 

Varningar

Om du inte avbokar och uteblir från ett pass fler än 3 gånger inom en löpande 30-dagarsperiod blir du spärrad från att boka pass under max 30 dagar framöver. Varje varning har en avskrivningsperiod på 30 dagar vilket gör att om du fick din första varning den 5 september så försvinner den 5 oktober. Får du din tredje varning den 20 september kan du i detta fall börja boka pass igen den 5 oktober.