Tänk på
- Du kan som mest boka fem pass per sjudagarsperiod.
- Du kan boka en reservplats om det inte finns ordinarie platser.
- Kommer du till anläggningen när det är mindre än en minut kvar till ditt bokade pass har du blivit automatiskt avbokad. Finns platser kvar kan du fram till 20 minuter efter passets start checka in på en drop in-plats, via incheckningsstation.
- Att dörrarna är låsta när receptionen är obemannad. Läs mer om nyckelgymmet.
- Den enda engångsbiljetten som ger bokningsmöjjlighet är den för icke medlem.
Så här gör du
-
Du bokar pass via vår bokningssida på webbplatsen, i appen Mitt Friskis eller via receptionen. Läs mer om appen.
- För att ha tillgång till bokningen online behöver du ha ett giltigt träningskort.
- Appen finns att hämta på App Store eller Google Play. Sök på ”Mitt Friskis".
Logga in
Bokning
- Bokning på bokningsbara pass öppnar strax under 7 dagar innan passet startar. Bokningen öppnar löpande: 30 minuter efter att ett pass slutat kan det bokas igen för nästa vecka.
- Bokning kan ske fram till 30 minuter innan passet startar.
- Du kan ha max fem bokningar per sjudagarsperiod.
- Bokning kan också göras i receptionen, eller via telefon, men inte via e-post. Observera att det vissa tider kan vara svårt för oss att svara i telefon.
- Gäster kan boka plats, om passet inte är fullt, genom att ringa till receptionen.
- Varje bokning gäller i en timme. Du kan boka dig för fler timmar efter sig.
- Har du bokat dig till gymmet kan du vara i sal 1 eller 2, om inget pass pågår där.
- Kommer du efter att ditt bokade pass börjat har du blivit automatiskt avbokad. Finns platser kvar kan du fram till 20 minuter efter passets start checka in dig själv på en drop in-plats, via incheckningsstation. Tryck röd knapp "boka" i högra kolumnen.
Gymstart, individuell gyminstruktion och wattcykeln
Gymstart och individuell gyminstruktion bokas via schemat, likt andra pass.
Wattcykeln bokas via
receptionen.
Bokning av reservplats
Avbokning
- Senast 90 minuter innan passet måste avbokning ske genom webbplats eller appen. Därefter är den avbokningsmöjligheten stängd. Däremot kan du ringa oss och avboka platsen om det är mindre än 90 minuter kvar. Då får du ingen varning.
- Avbokning kan inte göras via e-brev.
Incheckning
Varningar
- Checkar du inte in till en bokad plats får du en varning.
- Vid en varning får du ett e-brev om att du inte checkat in på en bokning.
- Efter tre varningar spärras du från att boka dig och checka in under 30 dagar.
- Det går att ta bort spärren mot en avgift. Kontakta receptionen för detta.
Om du har problem med att boka
Om du har problem med att boka så kan det finns olika orsaker:
- Ditt träningskort har gått ut.
- Du har en bokningsspärr enligt ovan.
- Du är offline för bokning via appen eller webbplatsen.
- Du behöver uppdatera din webbläsare.
- Det pågår uppdateringar i bokningssystemet för tillfället.