Tänk på
- Du kan som mest boka fem pass per sjudagarsperiod.
- Du kan alltid boka en reservplats om det inte finns ordinarie platser.
- Kom alltid i god tid innan utepass, annars kan du förlora din plats.
- Kommer du efter att ditt bokade pass börjat har bokningen tagits bort från våra incheckningsskärmar, och du får i mån av plats bokas via receptionen.
Så här gör du
Du bokar pass via vår bokningssida på webbplatsen, i appen eller via receptionen. För att ha tillgång till bokningen online behöver du ha ett giltigt träningskort. Appen finns att hämta på App Store eller Google Play. Sök på ”Friskis&Svettis riks".
Logga in
- Användarnamnet är den e-postadress som är skriven i medlemsregistret, och lösenordet är dina sex första siffror i personnumret (exempel 890523).
- Om du bytte lösenord då den andra appen användes kan du prova med det, om de sex siffrorna inte fungerar.
- Om du önskar kan du själv byta lösenord via dina inställningar på webbplatsen eller i appen när du är inloggad. Det går dock inte att återställa lösenord via app eller webbplats, den funktionen är trasig och felsöks.
- För att komma till vår bokning väljer du ”Visby” i appens föreningslista.
Bokning
- Bokning på bokningsbara pass öppnar 7 dagar innan passet startar. Bokningen öppnar löpande: 30 minuter efter att ett pass slutat kan det bokas igen för nästa vecka.
- Bokning kan ske fram till 60 minuter innan passet startar.
- Max fem bokningar per sjudagarsperiod.
- Bokning kan också göras i receptionen, via telefon, men inte via e-post.
- Observera att vissa tider kan det vara svårt för oss att svara i telefon och ta emot en bokning.
- Gäster kan boka plats, i mån av plats, genom att ringa till receptionen.
Bokning av reservplats
- Om passet är fullbokat kan du som är medlem boka dig på en reservplats.
- Om reservplats omvandlas till ordinarie plats får du ett e-brev.
- Är det 6 timmar eller mindre kvar får du ett SMS.
- Reservlistan försvinner 90 minuter innan passets start vilket innebär att du därefter själv måste kontrollera om det blir några lediga platser.
- Via webben eller appen kan du se vilken plats du har på reservlistan.
Avbokning
- Senast 90 minuter innan passet måste avbokning ske genom webbplats eller appen. Därefter är den avbokningsmöjligheten stängd. Däremot kan du alltid ringa oss och avboka platsen om det är mindre än 90 minuter kvar. Då får du ingen varning.
- Avbokning kan inte göras via e-brev.
Incheckning
- 2 timmar innan passet börjar går det att checka in och hämta ut biljetten oavsett om det är en ordinarie plats eller drop-in.
- Ingen kölista tillämpas.
- Det går att hämta ut biljetter vid samma tillfälle för två pass som går direkt efter varandra.
- Vid varje besök scannar du ditt kort i en inpasseringsdator. För gruppträning får du en biljett till passet som du lämnar till värd eller ledare. Vid inpassering till gymmet får du tills vidare biljett som bekräftelse på att du är incheckad.
Varningar
- Hämtas inte biljett ut för en bokad plats får du en varning.
- Vid en varning får du ett e-brev om att du missat en plats.
- Efter tre varningar spärras bokningsfunktionen via appen och på webbplatsen i 30 dagar.
- Det går att ta bort sista varningen och därmed lösa upp spärren mot en avgift på 100 kr. Kontakta receptionen för detta.
Om du har problem med att boka
Om du har problem med att boka så kan det finns olika orsaker:
- Ditt träningskort har gått ut.
- Du är offline för bokning via appen eller webbplatsen.
- Du behöver uppdatera din webbläsare.
- Det kanske pågår uppdateringar i bokningssystemet just för tillfället.
- Vi hjälper dig gärna med att boka om du har något annat problem.