Bokningsystemet gäller alla pass på Åda och gör att du är säker på att få en plats på passet.
Bokningen öppnar ungefär en vecka innan passet starta.
Om du inte kan eller vill gå på ett bokat pass, ska du avboka senast 1 timme innan passet startar (läs mer nedan).
För att komma åt bokningssystemet behöver du en app som du hämtar på ditt vanliga ställe, Google Play-butiken eller App Store. Sök på Friskis Trosa och välj bokningsappen (se bilden ovan).
1. Starta appen och navigera till "Konto" i menyn.
2. Ange ditt personnummer, mobilnummer eller mailadress som finns registrerat på ditt medlemskonto hos oss.
3. Klicka på "Hämta kod". En 5-siffrig engångskod skickas nu i första hand som ett SMS till ditt mobilnummer men även till din mailadress om mobilnummer saknas.
4. Ange den 5-siffriga engångskoden och klicka på "Logga in".
5. Inloggningen är nu aktiv och du behöver inte logga in fler gånger. Du är alltid inloggad tills du väljer att logga ut.
Du som inte har appen eller lämplig mobiltelefon kan logga in i bokningssystemet via https://friskistrosa.nsz.se.
Du loggar in med ditt personnummer och slår in de fyra sista siffrorna som pinkod. Därefter kan du boka in dig på alla pass som är öppnade.
Du kan också använda den här länken för att hjälpa någon som saknar bokningsapp och dator. Då loggar du givetvis in med den personens personnummer och pinkod.
• Möjligheten att boka öppnar ungefär en vecka innan passet startar och stänger när passet börjar.
• Det finns en kölista för dem som inte kommer in direkt.
• Du ska avboka senast en timme innan passet börjar för att annan motionär ska ha en möjlighet att nyttja de väldigt begränsade antalet platser vi har.
• Om du missar att komma på pass utan att avboka tre gånger tas du bort från bokningssystemet i en månad.
• Om passet du vill boka inte finns med är det inte bokningsbart.
• Du ska vara i lokalen senast 10 minuter innan passet startar, för att få behålla din plats.