Så hittar du en skön träningsrutin i sommar

Äntligen sommar och semestertider! Med Friskis Go kan du träna precis när och var du vill. I träningsappen hittar du som är medlem med träningskort hos Friskis pass, utmaningar och inspiration för olika tillfällen. Det vill du inte missa.

07 juli 2022

Halva priset på Sommarkortet!


Vad behöver du idag? Kanske en stunds egentid, en riktig energikick, lyfta något tungt eller rent av dansa loss? Sommaren är en perfekt tid att släppa alla “jag borde-tankar” och istället lyssna in och låta lusten styra hur du tränar och rör dig.
– Redan lite rörelse gör stor skillnad för hur vi mår både fysiskt och psykiskt och om träning ska bli av så måste den vara rolig. Därför erbjuder Friskis massor av olika träning, oavsett om du träffar oss live eller digitalt, säger Magnus Strömberg, träningsutvecklare på Friskis&Svettis.


Ta med dig Friskis på semestern

Med träningsappen Friskis Go får du ett brett utbud av inspiration och träning, varhelst du befinner dig. Här finns något för alla oavsett om du gillar att träna hårt eller snarare vill hitta återhämtning. Barnfamiljer och seniorer.

– Mitt bästa sommartips är att gå in och kolla runt i appen. Låta dig bli lite överraskad och inspirerad. Själv gillar jag våra audios skarpt. Det är skönt att släppa skärmen en stund och guidas av ledaren direkt i lurarna. Löparprogrammen Börja lufsa och Kapa tiden på milen är också riktigt grymma tips för dig som vill hitta en skön träningsrutin, säger Magnus. 


5 tips för sommarträningen i Friskis Go

 

1. För dig som vill känna vinden i håret

Släpp skärmen en stund och ge dig ut med ledaren som guidar i lurarna. Testa till exempel Wogging. Här varvar du gång och jogging med extra mycket pepp från musiken. 


2. Om du gillar utmaningar

Peppa igång sommarlovt med Sommarpeppen. Under kategorin pass hittar du massor av inspiration och övningar för barn och unga att köra tillsammans med kompisar eller vuxna. Vad sägs till exempel om Akrobatiklek eller Ninjaduellen?


3. Hitta tid för vila och återhämtning 

Yoga där du är och som du är. Ge dig själv en liten stund att andas och landa in i dig själv för att fylla på med ny energi i sommar. Varför inte utomhus på bryggan?


4. För dig som jobbar

Kvar på kontoret? Upptäck Friskis Timeouter, korta rörelsepauser för olika tillfällen. Perfekta för att ladda på med ny energi i både kropp och knopp under arbetsdagen.


5. Hitta en skön rutin

Att haka på ett program och få en färdig plan kan göra det lättare att få till träningen. Under sommaren fyller vi på med program för dig som är nyfiken på styrketräning.