Lättast bokar du via vår app.
Appen heter Bokningsappen (dvs ej Friskis&Svettis)
AnläggningsID: 1665
Oavsett om du loggar in via app eller hemsida så gäller följande:
Användarnamn: medlemsnummer
Lösenord: födelsedatum tex 19700922
Obs! Om du skapat ditt användarkonto själv via webbshopen så gäller de uppgifter du angett där för inloggning.
Bokningen öppnar 3 dygn innan passet. (T ex ska du gå på spinning kl 18.00 på torsdag så kan du boka dig fr o m måndag kl 18.00.) Du kan max ha tre bokningar åt gången. Alla pass är bokningsbara. Boka om du vill vara säker på ett plats. Bokningen stänger 40 minuter innan passet startar.
Om passet är fullt kan du boka en reservplats. Håll koll via hemsida/app ifall du får en plats. Statusen ändras då till Bokad. OBS! När det är två timmar kvar till pass-start inaktiveras reservlistan. Du är då hänvisad till eventuella drop-in platser som släpps 10 minuter innan passet börjar och det är då först på plats som gäller.
Checka in i god tid. 10 minuter innan passet sker en automatisk avbokning av de bokningar som inte checkats in. Du är då hänvisad till kvarvarande platser. Om du inte alls checkar in på passet får du en varning som spärrar för bokning i 30 dagar. Om din plats blir avbokad och du tar en drop in-plats får du ingen varning.
Avbokning kan göras fram till två timmar innan passet börjar.
Varning: Vid utebliven incheckning får du en varning som gör att du enbart kan boka ett pass åt gången. Varningen försvinner efter 30 dagar eller kan tas bort direkt mot en avgift på 100:-.
Spärr: Vid två varningar får du en spärr, du kan inte längre boka in dig på pass tills dess 30 dagars perioden gått eller du betalt för att ta bort varning. Under denna tid kan du träna som vanligt, (på dropin-platser) men är hänvisad till receptionen för incheckning.
Jag har fått en varning, vad gör jag? En varning begränsar din möjlighet till bokning i 30 dagar. Vill du bli av med den kan du betala 100 kr så tar vi bort den. Vänd dig till receptionen.
Jag var lite sen, min bokning blev avbokad och jag fick en drop in-plats. Får jag ändå en varning? Nej det får du inte. Varning blir det bara när man inte alls checkar in på passet.
Jag har plats nr 1 på reservlistan. Får jag automatiskt en plats om det blir lediga platser tio minuter innan passet startar? Nej. Reservlistan är endast aktiv fram till två timmar innan passet startar. Efter detta är det "först på plan" som gäller vid eventuella avbokningar.
Jag har nr 1 på reservlistan men fick ingen plats men kompisen som var nr 2 fick. Varför? Du kan max ha tre bokningar åt gången. Det innebär att om du står som reserv tilldelas du ingen plats om du redan har tre bokningar. Du måste alltså avboka en annan bokning för att prioriteras.
Jag har fått en spärr, kan jag inte träna då? Jo, du får träna under receptionens öppettider. Du måste checka in dig manuellt i receptionen och är hänvisad till receptionen.
GDPR ställer höga krav på hur vi hanterar dina personuppgifter. Därför för måste du på något sätt identifiera dig när du kommer till oss. Se till att alltid ha ditt medlemskort med dig.
Om du har glömt ditt lösenord skaffar du ett nytt via hemsidan.
Önskar du hjälp med bokning/ incheckning över telefon gör vi vårt bästa för att hjälpa dig, utan att för den skull röja dina uppgifter. I realiteten får vi inte avslöja vem som tränar här och kan vi inte identifiera dig genom rösten kan vi inte heller bekräfta det vi hjälper dig med. Vi ber dig att ha tålamod med alla nya rutiner och hur de påverkar dig.