Kolla vilka favoritmellanmål våra PTs har

Emelie Andersen

Mitt absoluta favoritmellanmål är alla gånger en stor skiva surdegsknäcke med Bregott och kokt skivat ägg samt en stor kopp kaffe med mjölk. Är jag extra hungrig tar jag gärna en saftig apelsin också.
PT Emelie
personlig tränare

Johan Ingerman

När jag lagar mat gör jag ofta ganska mycket på en gång. Då har jag alltid mat färdigt för några dagar framåt och slipper fundera på vad jag ska äta härnäst. Mina mellanmål blir då ofta en lite mindre portion av vad jag äter till middag eller lunch. Även till frukost gör jag ibland lite extra att ta med mig för att äta under dagen. Vanligtvis blir det makrillfiléer eller kokta ägg med en frukt och kanske lite sallad. Missar jag att förbereda så har jag nästan alltid en påse sötmandlar liggandes som kan stilla hungern när det blir kris.

Maja Björkebäck

Jag tröttnar aldrig på keso med bär och frukt. Jag lägger keso i en burk och häller på frysta bär direkt från frysen, innan burken åker ner i väskan. När det är dags att äta framåt eftermiddagen har bären tinat. Ofta toppar jag med en hackad frukt när det väl är dags att äta – banan är en klassiker, men äpple, päron, kiwi eller apelsin blir också jättegott!
Maja