• Växelträna – få intervallerna på köpet Växla mellan att en av er jobbar och den andra vilar – och få till intervallerna "automagiskt". Kör så många repetitioner du orkar av en övning, sen kör kompisen tills hen inte orkar fler och då är det din tur igen. Bestäm antal repetitioner ni ska göra tillsammans och ge er inte förrän allt är genomfört. Ni båda får lagom lång vila mellan seten och kan heja på och peppa varandra genom passet.
  • Testa varandras favoriter – enkelt trick för varierad träning Att variera sin träning är bra för både kroppen och sinnet. Utnyttja att ni tränar tillsammans och bestäm pass eller upplägg varannan gång. Du får testa din kompis roligaste övningar och pass – och varannan gång kör ni det som du tycker är roligast. Kanske kan din kompis några kul övningar som blir dina nya favoriter?

Bonustipset!

Både gruppträning och gymmet är ett härligt sätt att träffa nya människor. Ni har redan ett gemensamt intresse, så varför inte bygga vidare på det? Beröm någons snygga teknik, hens coola träningskläder eller fråga om tips för passet! Vem vet, det kanske är en vän för livet som sitter och svettas på jympagolvet bredvid dig. 

Kompisbonusen!

Du som har aktivt träningskort på Friskis en bonus när du tar med en eller flera kompisar som tecknar kort hos oss.

Kolla hur det funkar här